Blog,  Morze Bałtyckie - Polska

Wydmy Lubiatowskie

Pomysł, aby pojechać do wsi Lubiatowo zrodził się spontanicznie. Przeglądaliśmy mapy szukając miejsca, do którego można pojechać następnego dnia i w którym do tej pory nie byliśmy. Założenie było proste – lokalizacja powinna znajdować się maksymalnie godzinę drogi od Gdańska i najlepiej w okolicy linii brzegowej Bałtyku. Z zaciekawieniem spojrzałem na nazwę „Punkt widokowy Wydmy Lubiatowskie”. I już wiedzieliśmy, że to właśnie tam pojedziemy.

Bardzo lubię spacery leśne mając świadomość, że w pobliżu znajduje się Bałtyk. Dla mnie jest to idealne połączenie. Zatem zaczynamy!

Świetny punk widokowy (najwyższy) – 35 m n.p.m. z którego widać inne wydmy i Bałtyk. Pomyślałem wówczas, że jest to miejsce, do którego chciałbym wrócić. Sfotografować je o innej porze roku czy też przed wschodem słońca. Chwilę czasu spędziłem tutaj fotografując detale: trawy, piasek.

Po tej chwili wytchnienia w tym przepięknym miejscu wyruszyliśmy dalej, gdzie dotarliśmy do kolejnego punktu widokowego. Po drodze wstąpiliśmy na plażę, zupełnie pustą, czystą i uroczą. Ale punktem, w którym mieliśmy odpocząć dłużej, i które miałem fotografować była plaża przy ujściu rzeczki Bezimienna. Kubek gorącej kawy i śniadanie z widokiem na Bałtyk z kochaną osobą – w takich chwilach doceniam jak piękne jest życie. I że te wszystkie wędrówki, odkrywanie natury są powodem do bycia szczęśliwym.

Wracaliśmy inną ścieżką, aby ponownie wejść na wydmę wedle wyznaczonych szlaków i zobaczyć kolejne miejsca. Było warto. Zatrzymałem się na dłużej, aby wykonać kolejne kadry. I ponownie zachwycić się naturą.